سوالات متداول​

۱- هدف از تشکیل انجمن اقدام برای حقوق بشر چیست؟
انجمن اقدام برای حقوق بشر با هدف ایجاد صندوقی برای حمایت از نیازمندان داخل کشور ایران و فعالین جنبش زن،زندگی، آزادی در داخل و خارج  کشور تشکیل شده است.

۲- آیا این انجمن خط سیاسی مشخصی دارد؟ 
هرچند اعضای در انجمن هر کدام دارای گرایش های فکری متفاوتی هستند، اما اساس تشکیل این انجمن دفاع از حقوق بشر بوده است. بنابراین این انجمن از هیچ خط سیاسی پیروی نمی کند و تنها هدف او کمک رسانی به افرادی است که نیازمند حمایت برای ادامه حیات خود می باشند است.

۳- آیا این انجمن به حکومت جمهوری اسلامی و یا دولتی خارجی وابستگی دارد؟
انجمن اقدام برای حقوق بشر، یک انجمن مردم نهاد است و هیچ وابستگی مالی و عاطفی به هیچ کشور و دولتی نداشته و ندارد.

۴- آیا احزاب و گروه‌های سیاسی می توانند از انجمن اقدام برای حقوق بشر حمایت کنند؟
هر فرد، گروه یا دسته ای می تواند از انجمن اقدام برای حقوق بشر حمایت کند، اما انجمن اقدام برای حقوق بشر هیچ وابستگی به آن جریان نداشته و ندارد و اقدام برای زیر مجموعه قرار دادن این انجمن در ذیل هرجریان سیاسی توسط انجمن تکذیب خواهد شد.

۵- اگر فردی در هنگام ارسال کمک مالی در قسمت توضیحات ننویسید که به چه دلیلی این کمک را ارسال کرده، چه خواهد شد؟
 در درجه اول تلاش می شود با فردی که کمک مالی ارسال کرده تماسی برقرار شود و از ایشان پرسیده شود که درچه زمینه ای تمایل دارد که کمک ایشان هزینه شود، اما اگر بنا به هر دلیلی دسترسی به ایشان مقدور نباشد، کمک ایشان در راستای حمایت از زندانیان سیاسی و یا حمایت از مجروحین جنبش زن،زندگی،آزادی هزینه خواهد شد.

۶- اگر گروهی بخواهد توسط این انجمن کمک های خود را به دست ایرانیان داخل کشور برساند چگونه می تواند از رسیدن کمک خود اطلاع پیدا کند؟
در مواردی که کمک غیر از موارد سیاسی باشد گزارش تصویری ضبط و برای نماینده گروه که با انجمن در تماس است ارسال خواهد شد، اما اگر انجمنی قصد همکاری در راستای حمایت از آسیب دیدگان جنبش را داشته باشد می تواند یک نماینده معرفی کند تا تمامی مدارک و اسنادی که نمایانگر رسیدن کمک ها به دست زندانیان سیاسی، خانواده های آنها. مجروحین جنبش و خانواده های آنها و خانواده کشته شدگان جنبش می باشد در اختیار ایشان قرار گیرد.

۷- آیا کمک کنندگان می تواند مبلغ ارسالی خود برای انجمن را از مالیات خود کسر کنند؟
از آنجا که انجمن اقدام برای حقوق بشر یک انجمن ثبت شده و دارای مجوز فعالیت رسمی می باشد، ما در پایان سال میلادی برای عزیزانی که مبالغی را برای انجمن ارسال کرده اند، رسیدی ارسال خواهیم کرد که توسط آن رسید بتوانند کمک ارسالی خود را از مالیات خود کسر کنند.

پیمایش به بالا
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟